Komma i form

med hjälp av träning och LCHF.

Dagens intressanta! (helt vansinne)

Publicerad 2012-07-16 10:25:22 i Dagens,

Satt och kikade runt på aftonbladet och såg till min stora förvåning att FEI, det internationella ridsportförbundet tillåter klonade hästar på tävnlingsbanorna! Det är ju helt sjukt. Därmed kan vi snart få se en kopia av österrikaren Hugo Simons gamla stjärna E T på banorna igen. 
Alltså, när dem tillåter ryttare att tävla med klonade hästar förstör ju bara för alla och hela ridsporten. Och för hästen själv, exlustiviteten försvinner ju helt liksom om dem börjar göra kopia efter kopia kommer ju ingen komma ihåg orginalet. Och det är ju inte samma sak, det är ju meningen att man ska ta fram sin egna stjärna genom mycket arbete på träningar och dyligt. För att klona är ju samma sak som doping? Eller? Då kan dem ju lika gärna tillåta ryttarna att dopa sina hästar, speciellt dem som inte gjort någon kloning för snart kryllar det väl av en massa kopior ute på banorna och så har dem med "vanliga" hästar ingen chans. 
Man skulle väl aldrig få för sig att klona en människa tex Zlatan? Eller kankse gör dem det snart också! EJ, tycker det är helt vansinne och sjukt!! 
Den svenske förbundskaptenen Sylve Söderstrand trodde aldrig att han skulle få se ett godkännande för klonade hästar att delta i tävlingssammanhang.
 
Ni kan läsa mer om den här artikeln här:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/ridsport/article15120263.ab
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Matilda och blir 18 år i höst, jag bor tillsammans med min kille i Gävle, där jag även pluggar bygg & anläggnings programmet på yrkesgymnasiet. Den här bloggen handlar om att komma i form med hjälp av träning och LCHF och en hel del tankar & en massa annat intressant.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela