Komma i form

med hjälp av träning och LCHF.

Ungstekt nötbog!

Publicerad 2012-08-22 10:58:00 i LCHF, Mat, Middag, Recept,

 
Detta blev gårdagens middag..
Vill ni också äta unstekt nötbog? Här har ni receptet:
 
Du behöver:
 
Ett stycke kött (Nötbog) 
Salt & peppar
Smör 
& en stektermometer.
 
Gör såhär:
Låt köttet ligga framme i ca 30 min innan tillagning, salta & peppra runt om. Lägg köttet i en stekpanna och bryn det runt om i smör. Ställ sedan in köttet i ugnen på 125° stek i ugnen tills köttet nått en innetemperatur på 62° för lite rosa kött. (Det tar ca 1 timme och 30 min att steka köttet i ugnen)
 
Servera med en god sås & grönsaker!
Smaklig måltid :)
 
Antal kolhydrater (portion): 3 kolhydrater. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Matilda och blir 18 år i höst, jag bor tillsammans med min kille i Gävle, där jag även pluggar bygg & anläggnings programmet på yrkesgymnasiet. Den här bloggen handlar om att komma i form med hjälp av träning och LCHF och en hel del tankar & en massa annat intressant.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela